Klantenkaart

Is er iemand die toevallig weet of er in shopify een optie is dat je klanten bij elke aankoop een aantal punten geeft, zodat ze bij 10 aankopen bv een korting krijgen op het volledig bedrag? Eigenlijk een soort klantenkaart-systeem. Ik kan er niets over terugvinden… Alvast bedankt voor jullie hulp!

Hi Greetje,

dank u wel voor uw vraag. Mijn naam is Peter, van Shopify Support. Deze vraag is een prachtig voorbeeld van de kracht van onze app store! Dergelijke loyalty programma’s zijn inderdaad geen standaard functionaliteit op Shopify. Wij proberen ons in onze eigen producten zo veel mogelijk te beperken tot de producten en functionaliteiten waarvan we weten dat het merendeel van de winkeliers ze op de één of andere manier zal kunnen gebruiken, zoals Shopify Payments, en de Markets functionaliteit, om maar een tweetal voorbeelden te geven.

Tegelijkertijd weten we natuurlijk heel goed hoe belangrijk het is dat winkeliers hun winkels precies zo in kunnen richten zoals zij willen. De app store geeft winkeliers deze vrijheid.

In dit geval ben ik even gaan zoeken op de zoekterm “loyalty”. Hiermee kon ik de volgende apps vinden die volgens mij perfect aanbieden waar u naar op zoek bent. Alle apps die ik heb gevonden bieden een gratis optie aan voor kleinere, groeiende winkeliers, en hebben uitstekende tevredenheidsscores:

Het beste is waarschijnlijk gewoon om zelf even te kijken bij deze apps, en de andere apps die deze zoekterm naar voren haalt, om te zien welke app het beste bij uw winkel past. Neem ook zeker even een kijkje in de demo-winkels van de apps, om de app in werking te zien!

Let op: Als u kiest voor een proefperiode op een betaalde app, en deze niet goed bij u past, zorg er dan voor dat u binnen de proeftermijn de app verwijderd om enige kosten te voorkomen. App ontwikkelaars hebben hun eigen support om te helpen met vragen over de apps zelf, en u kunt dit vinden door te navigeren naar de app pagina in de App Store.

Verder maken veel apps aanpassingen in de code van uw website, en als deze niet op de juiste manier worden verwijderd kunnen deze later voor problemen zorgen. Bij het verwijderen van een app is het belangrijk altijd goed de instructies/handleiding van de app ontwikkelaar te volgen.

Greetje, als u nog verdere vragen heeft over deze apps of ons platform in het algemeen, dan horen wij dat natuurlijk graag!