kvk/btw

Hoi, Mijn naam is yihune ik ben 20 jaar en ben pas begonnen met het maken van een online winkel op Shopify. Ik zou graag binnenkort mijn winkel online gaan zetten. Nu begrijp ik dat ik me bij de kvk moet registreren als eenmanszaak? Misschien is dit niet de juiste plek om dit te vragen maar ik vraag me af hoe ik btw moet gaan innen en wat er van mij verwacht word als ondernemer om straks bij te gaan houden op Shopify. Ik wil gaan werken met print on demand.

Als iemand mij zou kunnen helpen/informatie zou kunnen geven zou dit erg gewaardeerd zijn.

Vriendelijke Groet,

Yihune Diepeveen

Hallo @yihunediepeveen ,

Wat top dat je begonnen bent als ondernemer! Altijd een spannende stap om te maken! Het klopt inderdaad dat je je dient te registreren als eenmanszaak bij de KvK. We hebben op onze Community hier een mooie blog over geschreven: Shopify Community: KvK-nummer aanvragen: Is dit echt noodzakelijk voor je e-commerce onderneming?

Wat betreft het innen van btw wil ik je er op wijzen dat we bij Shopify geen belasting experts zijn. Maar uiteraard helpen we je graag met waar en hoe je het innen van belasting kunt instellen voor je klanten! Check ons helpdocument over Europese belastingen instellen voor meer informatie! Ook dit helpdocument van de Belastingdienst is goed om door te nemen: E-commerce: btw melden via het éénloketsysteem. Voor elk soort onderneming wordt er natuurlijk weer wat anders gevraagd qua het innen van belasting. Dit hangt voornamelijk af of je alleen binnen Nederland verkoopt of ook internationaal handel gaat doen. Check dus met de lokale Belastingdienst wat je verplichtingen zijn voor het afdragen van btw als ondernemer. Zodra je hier volledig van op de hoogte bent, helpen we je bij Shopify graag met het instellen van je btw op zo’n manier dat dit werkt voor jou onderneming!

Ik wil je heel veel succes wensen met je onderneming!

He! Arno super bedankt voor je reactie! Ik zal de blog pagina bekijken en de informatie doornemen! Het is inderdaad allemaal een hele uitdaging, maar ik heb er vertrouwen in! Super bedankt:)