Mail komt aan in ongewenst

Topic summary

Gebruikers ervaren problemen met e-mails die als spam worden gemarkeerd bij Outlook/Live-adressen, terwijl Gmail-adressen de mails wel correct ontvangen.

Technische context:

• Domein en e-mailhosting lopen via Strato
  • Domein is gekoppeld aan Shopify
  • Shopify adviseert via chat om A-records aan te passen

Kernprobleem:
Strato ondersteunt geen AAAA-record wijzigingen die nodig zijn volgens Shopify’s instructies. Strato heeft alleen standaard IPv6-adressen of eigen IP-adressen beschikbaar.

Huidige status:
Strato begrijpt het probleem niet goed volgens de gebruikers. Er zijn vragen over welke specifieke DNS-instellingen (CNAME, A-records) nodig zijn om het probleem op te lossen. Een tweede gebruiker meldt exact hetzelfde probleem en vraagt om hulp.

De discussie blijft open zonder concrete oplossing.

Summarized with AI on November 20. AI used: claude-sonnet-4-5-20250929.

Hi,

Ik heb mijn domein en dus mail adres hosting via Strato lopen. Alles heb ik gekoppeld echter als ik nu een mail wil verzenden komt bij bijvoorbeeld [email removed] live, [email removed] outlook mail adressen dit direct als ongewenste mail terrecht

Dit is niet het geval als ik een mail stuur naar een [email removed] gmail adres. Bij dit soort mail adressen komen mijn mails gewoon in de inkomende mail terecht.

Met Strato kom ik er niet uit, het lijkt alsof ze niet begrijpen. Het stappenplan wat ik via de chat heb ontvangen met Shopify is dat ik een A record moet toewijzen en vervolgens de AAAA Record moet laten verwijderen. Het is bij Strato niet mogelijk om dit te doen, het is of het standaard Strato AAAA record of een eigen IPv6 IP adres welke ik volgens strato van Shopfiy zou moeten krijgen.

Ook zeggen ze bij Strato dat niet alle CNAME en etc koppelingen nodig zijn. Kan ik deze gewoon verwijderen? Volgens strato zou het probleem dan namelijk opgelost zijn en alle mail bij postvakken gewoon bij Inkomend terecht moeten komen.

Ik kom er niet meer uit… Weet iemand iets?

Ik heb precies hetzelfde probleem. Hoe kunnen we de strato mail in de postinvak laten komen? Domein naam is verder goed gekoppeld aan shopify.

Kan ik iemand aub assisteren?